Barion Pixel
kezdőlap / Hogyan Működik
Hogyan Működik

Felhasználási útmutató

  • Elektronikus szerződés aláírása
    Rendszerünkön keresztül egyszerűen online szerződhet partnereivel. Az alábbi segédanyag bemutatja, hogyan kell egy eszerződést aláírnia rendszerünkön keresztül.
  • Beléptető link küldése - nem tud belépni?
    Ha nem tudna belépni a fiókjába, önnek lehetősége van egy egyszer használatos beléptető linket küldeni a regisztráció során megadott e-mail címére.

Üzleti felhasználás

  • Új szerződés készítése
    Rendszerünkben egyszerűen, pillanatok alatt előállíthat egy új szerződést, melyet automatikusan kiküld rendszerünk partnere email címére.
  • Tömeges szerződés készítő
    A tömeges szerződés készítő funkciónkkal Önnek lehetősége van gyorsan és egyszerűen kiállítania akár több 1000 szerződést pillanatok alatt.
  • Az adatfeldolgozó igénybevételéről szóló tájékoztatási kötelezettség
    Akik az eszerzodes.hu szolgáltatását igénybe veszik, mint felhasználók, azok a GDPR Rendelet hatálya alá tartozó vállalkozások, ezért rájuk nézve ajánlott az adatfeldolgozói tevekénységről tájékozódniuk.
  • Egyedi belső státuszok kezelése
    A belső státuszok funkció lehetővé teszi, hogy saját belső folyamatokat egyedi státuszokkal jelöljenek meg. Pl: jóváhagyásra vár, előkészítés alatt...
  • Branding - Szerződés megjelenés testreszabása
    Önnek lehetősége van személyre szabnia a kiküldött szerződései kinézetét, ezzel erősítve saját céges jelenlétét.
  • Társfiók kezelő
    Személyre szabott jogosultságokat adhat fiókkezelői részére, melyeket könnyen vissza is vonhat.
  • Szerződés törlése / archiválása
    Szerződéseit törölheti vagy archiválhatja. Törölni csak a befogadásra váró, még meg nem kötött szerződéseit lehet, archiválni pedig a megkötött, élő szerződéseit.

Integráció

  • Integrácós partnereink
    Fedezzen fel új alkalmazási és felhasználási területeteket. Csatlakoztassa meglévő eszközeit az Eszerződés.hu rendszeréhez.
  • Salesautopilot integráció
    A SalesAutopilottal összehangolhat különböző szoftvereket és folyamatokat. Mostantól az eszerzodes.hu-t is, egy egységes, legendás ügyfélélményt nyújtva ezzel az érdeklődőinek, ügyfeleinek.
Gyakori kérdések
Mi az az időbélyeg?

Egy időbélyeg azt igazolja, hogy egy adott dokumentum egy adott időpillanatban már létezett, olyan adat, amely tartalmazza az időbélyegzett dokumentum lenyomatát, és az időbélyegzés időpontját. Ezeket egy időbélyegzés szolgáltató hitelesíti saját aláírásával. Különösen fontos szerepet töltenek be rendszerünkben, mivel az elektronikus aláírás csak akkor "letagadhatatlan", ha igazolható, hogy az aláírás mely időpont előtt jött létre.
Egy időbélyeg egy szerződés hitelesítését teszi lehetővé, ezért amennyi időbélyeget vesz, annyi szerződést készíthet rendszerünkben. Az ára tartalmazza az archiválási és tárolási költségeket is. Az időbélyeg csomagok külön is megvásárolhatóak:
Időbélyeg vásárlása

Írásbelinek számít-e az eszerződés.hu-n készült szerződés?

Az eszerződés.hu szerződéskötési folyamatai végén egy bizalmi szolgáltató által kiállított legmagasabb minősített aláírással és időbélyeggel látja el létrejövő szerződéseit, melyek tartalma módosíthatatlanná válik így a Ptk. fogalmi körében írásbelivé válik.
A 6:7. § (3) bekezdése technológia semleges feltételeket szab a hagyományos írásba foglalástól különböző módon megtett jognyilatkozatok írásbeli minőségének megállapításához, amikor úgy rendelkezik, hogy írásba foglaltnak kell tekinteni a jognyilatkozatot akkor is, ha annak közlésére a jognyilatkozatban foglalt tartalom változatlan visszaidézésére, a nyilatkozattevő személyének és a nyilatkozat megtétele időpontjának azonosítására alkalmas formában kerül sor.

Végez-e bizalmi szolgáltatást az eszerződés.hu?

A rendszerünk nem bizalmi szolgáltató és nem végez ilyen tevékenységeket, viszont bizalmi szolgáltatóktók szolgáltatásait igénybe veszi, hogy zárt és ellenőrizhető elektronikus szerződéseket tudjon előállítani.

Az elektromos szerződéseknek szükségszerű eleme az aláírásvédelem?

Nem, ez egy vízjeles védelem, mely kettős célt szolgál. Saját védelmi fejlesztésünk. Célja, hogy az aktuálisan létrejött elektronikus kézi aláírás kizárólag az adott szerződéshez és felhasználóhoz legyen köthető (melyet egy sha-256 hasító algoritmussal képzünk a szerződés, a felhasználó és az aláírások információiból, mely így egy digitális ujjlenyomat lesz). Biztonságtechnikai oldalról nézve, a szerződéskötő partnerek már csak ezt a vízjelezett képi formátumú aláírást látják, melyet máshol nem lehet felhasználni, (a vízjelezés bevett eljárás a stock fotó adatbázisnál, ha mégis megpróbálná valaki felhasználni, mi meg tudnánk állapítani, melyik szerződésből származik).

A papír alapú szerződés teljesen elhagyható?

Igen elhagyható, amennyiben ügyfeleik egyike sem ellenzi és nem ragaszkodik a papír alapú szerződéskötéshez.

Az elektronikus szerződés tárolható kinyomtatott formában?

Az elektronikus szerződések kinyomtatott formában való tárolása megsemmisíti azt a bizonyítékot, mely a szerződés tartalmi sérthetetlenségét és változatlanságát garantálja így azok kizárólag elektronikus formában tárolhatók a továbbiakban. Rendszerünk a szerződéseket iktatószámmal látja el, így ha partnere kinyomtatva tárolja őket, és nincs felkészülve az elektronikus tárolásra (melyet egyébként rendszerünk automatikusan biztosít számára egy felhő alapú fiók formájában) szükség esetén ki tudja kérni az eredeti file-t tőlünk a nyomtatott formán szereplő iktatószám alapján, így Ő sem fog ily módon előírást sérteni, ha mégis kinyomtatva tárolja.

Megfelel-e a rendszer a magyar jogszabályoknak?

Az elektronikus azonosítási és bizalmi szolgáltatásokról szóló rendelet (910/2014/EU. sz. eiDAS rendelet) valamint a magyar jogszabályok alapján működik, így jogerős szerződéseket állít elő.
Az Európai Parlament és a Tanács az elektronikus aláírásról szóló 1999/93/EK irányelv megalkotásával tett egyenlőségjelet a hagyományos és az elektronikus szerződés bizonyító ereje közé. A törvények kimondják, hogy az elektronikus és a papír alapon kötött szerződések közt joghatást tekintve nincs különbség.

Letagadhatja vagy hivatkozhat szerződő partnerem arra, hogy nem Ő irta alá a szerződést?

Egy esetleges csalás esetén hasonló eljárás indul, mint a papíralapú álképviselet vagy aláírás hamisítás esetén.
A sértett fél ez esetben a szerződött partner lesz, kikek az adataival visszaéltek, így neki is be kell jelentenie a bűncselekményt az illetékes hatóságoknál.

Mi az a Társfiók kezelő?

Lehetősége van "társfiókokat" hozzárendelnie fő fiókjához. A társfiókok lehetővé teszik, hogy bizonyos részfolyamatokat kiszervezhessen munkatársainak, például hozzáférést adhat titkárnőjének a szerződések kiküldéséhez, vagy könyvelőjének a szerződések letöltéséhez.
A társfiók szolgáltatás a profil oldala "társfiók kezelő" menüjéből vagy a következő linken keresztül érheti el:
Társfiók kezelő

Fel lehet tölteni cégszerű bélyegzőképet is aláírás gyanánt?

Igen, fel lehet tölteni egy ilyen aláírást is, az aláíró panel második tab fülén található ez a funkció. Egy fehér lapra érdemes rányomni a bélyegzőt, majd aláírni és ezt vagy közvetlenül az aláíró panelben befényképezni egy mobiltelefon segítségével vagy be-scannelv képként (jpg vagy png formátumban) feltölteni.

Milyen szolgálatások érhetők el a rendszerben?

A teljesség igénye nélkül:

  • Szerződésgeneráló (sablonból generált egyedi változó adatokkal ellátható szerződések, ennek az a jelezősége, hogy többé nem kell word dokumentumokat másolgatnia, kevesebb a kockázat elgépelt adatokra, és sokkal gyorsabb és egyszerűbb)
  • Társfiókok (Kollaborációs eszköz, mely a belső munkatársak közötti munkafolyamat felosztását támogatja)
  • Szerződés Branding (Szerződések megjelenésének egyedi céges arculatára szabása.)
  • Adatvédelmi pajzs (A személyes adatok GDPR és CCPA szabályozásoknak megfelelő védelme.)
  • Tömeges szerződés kezelő (Egy excel listából generálható tömeges szerződés készítő.)
  • Integrációs rendszerek (Automatizálási lehetőségek, generálásra többféle API XML agent és adatszinkronizálásra JSON elérés.)
  • Személyesen megköthető szerződések (A személyesen kötött szerződésekre optimalizált szerződéskötési folyamat.)
  • Fokozott ügyfél azonosítások (Email, telefonos, eszemélyi ügyfelazonosítás)
  • Elektronikus kézi aláírás védelem (Saját blockchain eljárásunkkal vízjelesen védett aláírások.)
  • Egyedi üzenetküldő csatorna a szerződésekben (Szerződéseken belüli megbeszélést, üzenetváltást teszi lehetővé.)
  • Tevékenységi napló és szokatlan fióktevékenység figyelő (A rendszer figyeli, naplózza és értesíti a szokatlan főfiók és al-fiók tevékenységeket.)
  • Szerződéstörténet (A rendszer logolja és egy naplóvá konvertálja a szerződésekben végzett eseményeket.)
  • Aláírt pdf szerződés jelszavas védelme (Public cloud adatbázisban nem tárolt pdf jelszavazás)
  • Szerződés excel lista letöltés (egy excel listába le lehet tölteni a szerződések státuszait és hozzá kapcsolódó partner adatokat)

Megoszthatom-e a fiókom tartalmát munkatársaimmal?

Igen, a társfiók funkciónk segítségével Ön kollaboratív módon oszthatja meg elektronikus szerződéseit munkatársaival.
A társfiók szolgáltatás a profil oldala "társfiók kezelő" menüjéből vagy a következő linken keresztül érheti el:
Társfiók kezelő

Mi az az "XML Agent API"?

Az API funkciónk segítségével rendszereink összeköthetők más külső rendszerekkel, mint egy weboldal, CRM vagy ERP rendszer. Automatizálhatók rész vagy teljes szerződéskötési folyamatok, melyek egy külső rendszer adatbázisból generálhatók.
Jelenleg háromféle API módszerrel lehet szerződéseket létrehozni. Leghatékonyabb módja, ha a sablonokból generált XML-t használják.

Mi az a "Szerződéstár adatszinkron JSON"?

Egy olyan integrálható információs csatorna, mely segítségével a szerződések teljesen átszinkronizálhatók rendszerünkből egy Önök által használt másik vállalatirányítási rendszerbe. A felület XML formában érhető el egy JSON linken keresztül. A link egy titkos kulcsot használ, melyet a főfiók jelszavának titkosított hash-éből generál a rendszer.

Mi az az "Adatvédelmi pajzs"

Rendszerünk a GRPR előírások szigorú figyelembevételével készült. Szeretnénk a rendszerünket használókat megóvni attól, hogy adataik illetéktelenek kezébe kerülhessenek, illetve a szerződés készítőket megvédeni attól, hogy a szerződések kiküldése során véletlenül adatvédelmi incidenst kövessenek el. Létrehoztunk egy adatvédelmi kaput, mely kiértékeli a helyzetet és megakadályozza, hogy illetéktelenek nyithassák meg a kiküldött szerződéseket, vagy jóváhagyás nélkül kerülhessenek személyes adatok egy szerződésekbe.

Mire jó a "Szerződés Branding"?

A Szerződés Branding segítségével egyedi céges arculatra szabhatóak a kiküldött szerződések megjelenése és a hozzá kapcsolódó e-mail értesítők.

Mire van szükség egy szerződés aláírásához?

Egy internet kapcsolatra és egy böngésző futtatására képes eszközre van szükség hozzá. Például mobiltelefon, tablet vagy Windows-os / Mac-es számítógép. Az aláírók elektronikus kézi aláírásai kerülnek a megkötött szerződésekre, illetve az azonosításított eszközök információi, majd egy minősített aláírással (eszerzodes.hu) és időbélyeggel lesznek hitelesítve. (Hasonlóan mint ahogyan egy felhó alapú számlázó hitelesíti a kiállított számlákat.)

Minden aláírónak e-személyivel kell rendelkeznie? Mi képezi az azonosítás alapját?

Nem feltétlenül szükséges az eSzemélyivel történő azonosítás. 3 szintű azonosítást tud beállítani a rendszerünkben egy szerződéshez.  Beállítás esetén csak az írhatja alá a szerződést, aki beazonosította magát a kijelölt módon. Emailt és más hálózati és eszköz adatok jelentik az alap azonosítás. A második szint a telefonos azonosítás és a harmadik az eszemélyis belépés.

Használható olyan email / telefonszám, amihez többen is hozzáférhetnek?

Az ASZF-ünk nem engedélyezi, hogy ilyen eszközök használatával írjanak alá a partnerek szerződéseket. Az aláíró egyéni felelőssége, hogy a megadott email címéhez vagy telefonszámához ki hérhet hozzá.

Használható-e az a aláírási címpéldányban szereplő cégszerű aláírásom?

Fel lehet tölteni egy ilyen aláírási címpéldányban szereplő aláírást is, az aláíró panel második tab fülén található ez a funkció. Egy fehér lapra érdemes rányomni a bélyegzőt, majd aláírni és ezt vagy közvetlenül az aláíró panelben befényképezni egy mobiltelefon segítségével vagy be-scannelv képként (jpg vagy png formátumban) feltölteni.


Nem talált választ a kérdésére?

Írjon nekünk